• spring in't veld
  • spring in't veld
  • spring in't veld
  • spring in't veld
  • spring in't veld
  • spring in't veld
  • spring in't veld
  • spring in't veld

Dit zijn de blogs

Hier vind je alle activiteiten van de klassen!

Tip: ga even met je muis over de foto's, misschien zit er wel een heus fotoalbum achter!

Thema zintuigen.

Geschreven door Karla Deknop op woensdag 26 juni 2019.

Deze week proefden we, roken we,voelden we, .... met al onze zintuigen.
Ook mochten sommige kinderen nog eens les geven.

Onze vaders maakten we in klei.

Thema : bloemen.

Geschreven door Karla Deknop op vrijdag 7 juni 2019.

We leerden over de voorjaarsbloeiers en zomerbloeiers. We zochten informatie op in tuinboeken. We bekeken een filmpje over een bloemenveiling en zagen  hoe ze daar te werk gingen. Zelf zaaiden we bloemen en maakten een bloementuiltje. Samen ontleedden we de bloemen en benoemden de delen.

Sommige kinderen mochten ook zelf les geven.

Thema : Verbluffend die natuur.

Geschreven door Karla Deknop op vrijdag 7 juni 2019.

Met juf Coralie leerden we over verschillende natuursverschijnselen. Samen met juf Karla braken we het oude kippenhok af en knapten onze kruidentuin wat op.

Carnaval en Pasen.

Geschreven door Karla Deknop op vrijdag 7 juni 2019.

Met carnaval verdeelden we ons met de hele lagere school in groepjes en maakten een muzische dag mee. Rond Pasen hielden we een knutselnamiddagje.

1 april.

Geschreven door Karla Deknop op vrijdag 7 juni 2019.

Toeval of niet maar op 1 april konden we in de voormiddag niet in onze klas.

We leerden buiten op het terras, in het bureau van de directie, op de trap, in de bedden van de kampplaats, in de toiletten, .....

Kei grappig en veel gelachen.

Thema : Van bron tot monding.

Geschreven door Karla Deknop op vrijdag 7 juni 2019. Aangepast op vrijdag 7 juni 2019

We onderzochten de verschillende toestanden van water, leerden over de waterkringloop, gingen op expeditietocht in onze beek en benoemden alle delen ervan.

We leerden ook over de verspilling van water in onze maatschappij bij het maken van kleding. Daarom maakten wij onze eigen kledinglijn.

Thema : Meten is weten.

Geschreven door Karla Deknop op maandag 13 mei 2019. Aangepast op maandag 13 mei 2019

Eerst gingen we vanalles in onze klas meten met ons lichaam. We knutselden een parachute en een vogel waarvoor we eerst heel wat moesten meten op papier.

Nadien moesten we zo hoog, zo ver, .... mogelijk springen. Ook bij de vlakke figuren moesten we meten.

De week nadien bij juf Karla moesten we al onze lichaamsmaten meten om nadien zelf onze kleren te kunnen ontwerpen en te naaien.

Bij godsdienst herhaalden we de leerstof met een ganzenbord.

Thema: Ik verzorg mijn lichaam.

Geschreven door Karla Deknop op maandag 13 mei 2019. Aangepast op maandag 13 mei 2019

We leerden wat er allemaal in onze EHBO-koffer zit en wat we ermee moeten doen. We kregen allemaal verschillende situaties voorgeschoteld waar we samen een goede oplossing voor moesten zoeken. Sommigen hadden een buil, anderen waren misselijk, ....

We herhaalden de cijferoefeningen met een spelletje en bij spelling speelden we scrabble.

Thema : 'Slim, die dieren.'

Geschreven door Karla Deknop op maandag 13 mei 2019. Aangepast op maandag 13 mei 2019

We leerden hoe de dieren zich aanpassen aan hun omgeving. We zochten vanalles op in boeken en op de i-pads en in de natuur.

We leefden ons helemaal in als walvis en probeerden aan te tonen hoe zij aan voedsel geraakten. Grappig!

We schilderden onze eigen schoenen in een dierenhuid voor het eetfestijn.

Sommigen van ons mochten deze week zelf les geven omdat hun stempelkaartje vol was.

We kregen ook bezoek van Amy haar slang.

Thema 'Wat'n evolutie'.

Geschreven door Karla Deknop op dinsdag 5 maart 2019.

We leerden hoe verschillende zaken met de tijd evolueerden. Met verschillende schroevendraaiers gingen we aan het werk om oude elektrische apparten uit elkaar te halen.

Met deze stukjes maakten we dan zelf onze uitvinding waar we voorheen een werkplan van maakten. De werkwijze en gebruiksaanwijzing schreven we uit in de lessen Nederlands.

Op het einde van ons thema hielden we dan een tentoonstelling waar de andere klassen naar onze uitvindingen konden komen kijken en eventueel testen.

Ook bezochten we het audio-visueel museum Ter Kammen in Bogaarden.

Een thema dat we niet gauw gaan vergeten.

 1 2 >