• spring in't veld
  • spring in't veld
  • spring in't veld
  • spring in't veld
  • spring in't veld
  • spring in't veld
  • spring in't veld
  • spring in't veld
  • spring in't veld

Dit zijn de blogs

Hier vind je alle activiteiten van de klassen!

Tip: ga even met je muis over de foto's, misschien zit er wel een heus fotoalbum achter!

Blijven slapen op school

Geschreven door Astrid Wambacq op woensdag 29 juni 2022. Aangepast op woensdag 29 juni 2022

Het zesde leerjaar bleef op school slapen. ' s Avonds speelden we spelletjes in het bos en ook de speeltuin mocht voor de leerlingen niet ontbreken. Ze kregen een lekkere pizza aangeboden en ook nog een heerlijk ijsje. 

Ze brachten de nacht door in tenten. ' Ochtends kregen ze ovenverse koffiekoeken en fruitsap als ontbijt.

Zo kampeerden we en genoten de leerlingen van hun laatste dagen op school. 

Hoekenwerk met spelvormen en chromebooks

Geschreven door Astrid Wambacq op zondag 24 april 2022.

Na de paasvakantie gingen we meteen weer aan de slag. 

Via hoekenwerk herhaalden we Frans. We speelden een woordkaartenspel, domino en ganzenbord. Ook de chromebooks werden ingezet, wat vonden we dit fijn!

Tijdens de les spelling ontdekten we dat heel wat woorden Franse en Engelse leenwoorden zijn. Dit oefenden we via een memory.

Zie hier enkele foto's.

 

STEM : tol maken

Geschreven door Anneleen Meerts op woensdag 20 april 2022.

Vandaag kregen we een STEM les van een leerkracht uit Don Bosco. Op deze manier hebben we een duidelijker beeld gekregen van wat deze richting juist inhoudt. Hij leerde ons hoe we een tol konden maken die langer en beter rond zijn as draait. Nadat de tol gemaakt was, mochten we hem ook meteen uittesten.

Boekverslag: Ik kwam verkleed naar school als het hoofdpersonage uit mijn boek

Geschreven door Astrid Wambacq op vrijdag 1 april 2022.

Vandaag kwamen we verkleed naar school als het hoofdpersonage uit het boek dat we lazen. 

We vertelden het verhaal vanuit de ik-vorm. Zie hier enkele foto's.

Countdown 6de

Geschreven door Astrid Wambacq op vrijdag 1 april 2022.

Iemand uit onze klas wilde dit schooljaar heel graag nog eens een fuif meemaken. Daarom hielden we voor "onze countdown" een mini-fuif in onze klas. We brachten ook attributen mee zodat het echt leek. 

Deze week mochten we ook ontbijten in de klas, want ook dat was een idee van een klasgenoot. We aten lekkere dingen. Van brood tot zelfs een gekookt eitje. Vervolgens betrokken we ons ontbijt ook in de les WO " Fit, fitter, fitst". 

Incredibox

Geschreven door Astrid Wambacq op vrijdag 18 maart 2022.

In de les muzische vorming maakten de leerlingen hun eigen muziek met Incredibox. Ze kozen een "DJ-figuur" en gaven ieder personage de nodige accessoires, waardoor ze een verschillend deel van de muziek maakten: bas, beat, vocals, melodie, ... Ze experimenteerden en maakten een eigen mix. 

Kwartierlezen

Geschreven door Astrid Wambacq op vrijdag 18 maart 2022.

Afgelopen maandag startten we de jeugdboekenmaand. We lezen sindsdien dagelijks een kwartier en mogen binnenkort verkleed als het hoofdpersonage uit ons boek naar school komen. Bij mooi weer zoals vandaag lezen we graag buiten. 

Chromebooks

Geschreven door Astrid Wambacq op vrijdag 18 maart 2022.

Vandaag bracht meester Jeroen in onze klas onze gloednieuwe chromebooks. Hij leerde ons samen met de juf in te loggen. Vervolgens mochten we onze achtergrond en onze agenda personaliseren. Wat vonden we dit fijn! Voortaan kunnen we deze vaker individueel inzetten, maar ook tijdens groepswerk. Zie hier onze foto's.

Thema "Adem vrij"

Geschreven door Astrid Wambacq op vrijdag 18 maart 2022. Aangepast op vrijdag 18 maart 2022

Voor ons thema "Adem vrij" voerden we de afgelopen week verschillende proeven uit. Op deze manier ontdekten we de verschillende eigenschappen van lucht. In wiskunde onderzochten we de ontwikkelingen van ruimtefiguren en toetsten achteraf onze kennis via een quiz. Bekijk hier onze foto's.

Landschapsreliëf met zijdepapier

Geschreven door Astrid Wambacq op vrijdag 21 januari 2022.

Bekijk hier onze leuke foto's.

 1 2 3 >  >>