• spring in't veld

Dit zijn de blogs

Hier vind je alle activiteiten van de klassen!

Tip: ga even met je muis over de foto's, misschien zit er wel een heus fotoalbum achter!

Spa dag 4 4-5-6

Geschreven door Frieda Moriau op zondag 17 november 2019. Aangepast op zondag 17 november 2019

Vandaag is het onze laatste dag samen op stap.  Als we om 7 uur wakker worden is het nog heel stil op de gang.  De Trollen moeten alle kleine trollen gaan wekken want we moeten om 9.30 uur helemaal klaar staan om te vertrekken.

De bus brengt ons naar het kasteel van Logne.  Een burcht die helemaal werd vernield.  We keerden terug naar de Middeleeuwen. We mogen zelf het kasteel beschieten, we beluisteren de legende van de gouden geit, we bezoeken de woning van de kasteelheer, .....

Nadien spelen we een spel en ontdekken we een schat.  Iedereen heeft het snoepje dik verdiend!

Dit was het einde van 4 zeer leuke, leerrijke dagen in Spa!

Spa dag 3 4-5-6

Geschreven door Frieda Moriau op zondag 17 november 2019.

Vandaag hebbeen we een verjaardag te vieren...Barnabe wordt 11 jaar.  Samen met de trollen en alle trollenkinderen openen we de dag met een liedje.

Na het ontbijt trekken we met de bus naar de Venen van Malchamps.  De wandeling door de Venen is heel leerrijk, we leren o.a. dat het er heel koud kan zijn, dat turf onze huid heel zacht maakt, dat het er heel drassig is, we proeven de veenbes,  ....

's Middags genieten we van een worst op de BBQ in een gezellig chalet, mmmm dat smaakt!

Na de middag trekken we te voet door de bossen naar ons domein. We mogen door de beek stappen ....wat een pret.

Terug in het domain moet alle vuil eraf en de natte kleren gedroogd worden, gelukkig is er de droogkast!  Jammergenoeg ook tijd om al wat spullen in onze valies opnieuw te steken.

We genieten nog van een gezelschapspel om nadien naar het restaurant te gaan gruwelen terwijl er lekkere frieten geserveerd worden.

Nadien een spetterend vuurwerk en ons feestje.

Om 10 uur kruipen we onder de lakens.

Spa dag 4, 1ste-2de-3de

Geschreven door Anja Devos op zaterdag 16 november 2019.

Iedereen was deze morgen nog in dromenland toen het tijd was om op te staan.  Hop uit bed, kleren aan, valiezen maken, eten, picknick maken, valiezen de bus in en wij de bus op.  Oeps... een beetje later dan voorzien reden we richting Blegny om de steenkoolmijnen te bezoeken.  Onze gids was vroeger een mijnwerker in Beringen.  Hij vertelde ons heel veel weetjes.  Met de lift naar de steenkoolmijnen gaan was ook een hele belevenis.  Toen we terug boven waren konden we genieten van onze picknick.  Daarna was er nog even tijd om in de speeltuin te spelen.  De tijd vloog voorbij... het was al tijd om richting Bellingen te vertrekken...

Onze trollen en onze kinderen beleefden een fantastische week!

Spa dag 3 - 1ste, 2de en 3de

Geschreven door Anja Devos op donderdag 14 november 2019.

Het was droog maar wel ijzigkoud, maar toch gingen we de uitdaging aan.  We leerden veel bij over de fauna en flora van de Hoge Venen.  Na een zware, maar leerrijke tocht hadden we wel wat lekkers verdiend. De gids bracht ons naar een hutje waar middenin een groot vuur brandde. Daarop lagen heerlijke worstjes te braden. Mmmmm, dat smaakte. Na een uurtje opladen waren we klaar om onze tocht verder te zetten. We trokken nu diep het bos in en gingen op zoek naar allerlei sporen van dieren : voetafdrukken, uitwerpselen, ... We kwamen het allemaal tegen. Na een tweetal uurtjes wandelen kwamen we aan op ons domein. Eindelijk hadden we tijd om ons wat te ontspannen. Filmpje kijken, lezen, tekenen, in het bos spelen, ... het kon allemaal! Al snel was het tijd om onze griezeligste outfit aan te trekken voor het grote HALLOWEENFEEST! Om ter griezeligst trokken we naar het restaurant om er heerlijk te eten! Frietjes! Heerlijk! Als 'knal op de vuurpijl' kregen we na het eten nog een spetterend vuurwerk voorgeschoteld. Ook al deden sommige oortjes pijn, toch genoten we met volle teugen van dit prachtig spektakel. Plots kregen we nog vreemd bezoek ook. Lolo Karlito was ons achterna gereist en kwam ons haar grootste talenten tonen. Ach ja, talenten... dat is misschien een groot woord. De kinderen van onze school toonden haar wat een 'echt' talent is tijdens het free podium. Na deze show ruilden we onze mooie verkleedkleren in voor onze pyjama's. We kruipen nu onze bedjes in zodat we klaar zijn om er ook nog een hele fijne laatste dag van te maken. Tot morgen!!

dag 2 1ste-2de -3de leerjaar

Geschreven door Anja Devos op woensdag 13 november 2019. Aangepast op donderdag 14 november 2019

Na een lekkere pizza trokken we richting Spa.  Het was een stevige wandeling.  We proefden van het 'lekkere' bronwater van Spa.

De avond werd spectaculair afgesloten met een fantastische goochelshow waar de duiven in het rond vlogen.

We kijken al uit naar dag 3.

Dag 2 4-5-6

Geschreven door Frieda Moriau op woensdag 13 november 2019. Aangepast op woensdag 13 november 2019

Na een lekker ontbijt trokken we te voet op verkenning naar Spa.  Onderweg hadden we zoekopdrachten.  We waren tegen de middag terug en konden smullen van lekkere pizza.

Om 2 uur wachtte een gids ons op om ons mee te nemen in een leuk oriënteringsspel in het domein.  Het was heel leuk.

Nadien waren we vuil genoeg om een douche te nemen.  Na het avondmaal was er een geweldige magische show.

Om 9.30 uur lag iedereen in slaap.

Spa dag 1 4-5-6

Geschreven door Frieda Moriau op woensdag 13 november 2019.

We vertrokken richting Blegny voor een bezoekje aan de steenkoolmijn.  We kregen een filmpje te zien en daalden dan tot op 30 meter onder de grond.  We konden onze ogen niet geloven in welke omstandigheden de mijnwerkers er moesten werken.  Onze gids had zelf jaren in de mijn gewerkt en had een heel interessant verhaal. Daarna vertrokken we naar Spa.  Voor het lekkere avondmaal installeerden we ons  in onze kamers.  Na het eten deden we nog een avondwandeling en nadien was het tijd om te slapen.  De eerste avond is het steeds moeilijk om de slaap te vatten.  We hadden zoveel te vertellen over de fijne dag.

Bosklassen in Spa - dag 1

Geschreven door Anja Devos op dinsdag 12 november 2019. Aangepast op dinsdag 12 november 2019

We vertrokken deze ochtend vanuit Bellingen naar het domaine de Palogne voor een bezoek aan het kasteel van Logne.

Daar kregen we heel wat spannende verhalen te horen. Nadien reden we naar onze verblijfplaats in Spa. We pakten onze koffers uit, maakten onze bedden op,...

Daarna stond het eerste avondmaal op ons te wachten. Lekkere preisoep, aardappelgratin met kip en boontjes en een lekkere flan.

Om ons eten wat te laten zakken trokken we het bos in met onze zaklampen... brrrrrrr... Spannend!

Nu duiken we ons bedje in, het was al later dan verwacht.

Slaapwel allemaal!

Lagere school Spring in 't Veld is naar Spa vertrokken!

Geschreven door Astrid Wambacq op dinsdag 12 november 2019.

De trollenkoning heeft zijn trollen tot de orde geroepen. Petrol en Control hebben de trollen meegenomen naar Spa om

hun bijzondere trollenmanieren wat bij te schaven. ;-)

De kinderen van onze lagere school zagen het helemaal zitten om hier samen met hen aan te werken!

We zagen blije gezichten bij onze kinderen bij het zien van onze grappige trollen en het zingen van het bosklassenlied.

Met hun klasgroep stapten ze enthousiast de bus op richting Spa om er te genieten van een reuzefijne week!

Hoekenwerk 'van schrift tot scherm'

Geschreven door Jeroen Ghillebaert op dinsdag 17 september 2019.

'De tijden zijn veranderd'. We horen het de grootouders zo zeggen. Maar wat bedoelen onze opa's en oma's daar nu mee? Naar die antwoorden gingen wij op zoek. Eerst kwamen juf Frieda en juf Nicole vertellen over onze school, vroeger. Dat was heel boeiend. De daarop volgende weken werkten we hierrond verder tijdens het hoekenwerk! en we moeten het toegeven... er is heel wat verandert!